Wycieczka do Wrocławia

12 i 13 października 2021 klasy V, VII i VIII były na wspaniałej  wycieczce we Wrocławiu. To piękne i malownicze miasto na długo zapadnie nam w pamięci. Z Laskowej wyjechaliśmy o godzinie 6.00, podróż trwała prawie cztery godziny. Na miejscu dołączył do  nas przewodnik. Najpierw udaliśmy się na Ostrów Tumski – znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Tam podziwialiśmy piękną katedrę, Kościół św. Krzyża, Kościół Najświętszej Marii Panny oraz spacerowaliśmy po Moście Tumskim. Potem zobaczyliśmy Stare Miasto- Halę Targową, ulicę Grodzką, Ossolineum, Więzienie Miejskie, Jatki Miejskie i wreszcie Rynek Starego miasta z piękną fontanną. Niektórzy, idąc w kierunku Starego Miasta, szukali po drodze krasnoludków, które rozrzucone są po całym Wrocławiu, a po znalezieniu ich robili sobie z nimi zdjęcia.Kolejnym punktem programu naszej wycieczki była Panorama Racławicka, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. Potem  w strugach deszczu przejechaliśmy w stronę ogrodu zoologicznego. Najbardziej podobało nam się Afrykarium z jego niesamowitymi podwodnymi skarbami. Podziwialiśmy ryby i rośliny z mórz i oceanów. Byliśmy już bardzo zmęczeni, więc udaliśmy się do hotelu na nocleg.

Drugiego dnia płynęliśmy statkiem po Odrze z Przystani Kardynalskiej do Przystani ZOO. Przeszliśmy pod Halę Stulecia, a następnie zobaczyliśmy pokaz fontanny i zwiedziliśmy Ogród Japoński w Parku Szczytnickim. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku Książ i zajęcia edukacyjne pt. „Zamkowe Tajemnice”. Przed wyjazdem w drogę powrotną zjedliśmy późny obiad w restauracji. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu około godziny 22.